Angelika Borysiak
Miłość niejedno ma imię… Zobaczcie przykłady kilku kreatywnych kreacji walentynkowych z gastronomicznego podwórka. Szkoda, że z zagranicznego.
Większość marek gastronomicznych podchodzi do Walentynek po macoszemu. Szczególnie w branży restauracyjnej działania marketingowe sprowadzają się do zorganizowania romantycznej kolacji dla par. Poniżej przedstawiam kilka kreatywnych przykładów, które – mam nadzieję – zainspirują Was do stworzenia własnych, oryginalnych projektów. Możecie je wykorzystać na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub w kampaniach e-mail marketingowych.
Pizza Hut przed Walentynkami postanowiła poszukać wybranka, który się jej oświadczy. W tym celu został zorganizowany konkurs z użyciem hashtaga #CommitToGreatness. Kandydaci na Instagramie lub portalu Vine musieli zamieścić film z wyznaniem miłości. Na trzech najbardziej przekonywujących czekała wspólna wycieczka (z Pizza Hut rzecz jasna!) i darmowa pizza na zawsze (dopóki smierć ich nie rozłączy).
Restauracja ADRIA nawiązała do „Zakochanego Kundla” i wykorzystała najbardziej znany motyw wspólnego jedzenia makaronu
Ale to nie jedyne zacne kreacje tej marki. Poniżej zręczna gra słów.
Pasujesz do mnie jak parówka do hot-doga, jak wołowina do burgera, jak majonez do frytek! Idealne dopasowanie ????
Heineken – zawsze w punkt
Prosta, a jak wymowna grafika od Heinekena
Yemeksepeti to serwis do zamawiania jedzenia online. W taki sposób zachęcał do tego, żeby w walentynki odpuścić sobie gotowanie ????
W Walentynki nawet w McDonald’s może być romantycznie…
Kolejna restauracyjna kreacja – widelec i łyżka w roli pary kochanków. Brakuje mi tylko jakiegoś zręcznego hasła…
Odważ się być czułym czyli ambient w wydaniu Milki. We Francji do sprzedaży trafiły promocyjne opakowania czekolady, w których brakowało jednego kawałka. Po wejściu na dedykowaną stronę można było albo odzyskać kawałek dla siebie albo wysłać do ukochanej osoby z dedykacją.
Zręczna kampania marki Benedicta. Czy tak jak ja macie wrażenie, że twórcy wzorowali się na serwisie Porn Hub?
Oto przykład, że nie trzeba być uzdolnionym grafikiem. Wystarczy giętki język…
Znany portal do zamawiania jedzenia online nieco odwrócił to znane hasło:
Na koniec kreacja, którą śmiało mógłby wykorzystać hotel:
Jeśli widzieliście inne, kreatywne kampanie – chętnie je obejrzę. Napiszcie do mnie albo podzielcie się nimi w komentarzach!