Angelika Borysiak
Czy wiesz w jakim celu potencjalny klient trafia na Twojego fanpage? Albo przez przypadek, albo zwabił go konkurs, albo szuka menu. Uwierz mi – nie ma nic bardziej frustrującego, niż brak tego ostatniego albo konieczność przeszukiwania zdjęć z ostatnich kilku miesięcy, żeby odszukać kartę dań wśród setek innych w galerii.
AKTUALIZACJA:
Jeśli masz nowy wygląd stron na Facebooku instrukcję dodania menu znajdziesz TUTAJ
Facebook daje kilka możliwości zamieszczenia menu.
Najgorsze rozwiązanie z możliwych. Nie dosyć, że w takiej formie menu nie będzie widoczne z poziomu strony głównej, to jeszcze po chwili zniknie w galerii przysłonięte innymi zdjęciami.
Trochę lepsze, ale dalej kiepskie rozwiązanie. Możesz stworzyć w galerii osobny folder, który nazwiesz MENU, a w nim zdjęcia karty dań. Bardziej przejrzyste, ale wciąż niewidocznie z poziomu strony głównej Twojego fanpage.
Biorąc pod uwagę to rozwiązanie musisz przygotować swoją kartę dań w formie pliku pdf. Pierwszym krokiem jest wybór kategorii fanpage jako „Restauracja/kawiarnia”. Następnie należy wejść w sekcję informację i wybrać „Dodaj menu”. Ta opcja nie pozwala na dodanie grafiki, a samo menu jest widoczne jako napis w sekcji obok ilości polubień strony i godzin otwarcia.
Sposób nie dosyć, że bezpłatny, to jeszcze daje możliwość zwrócenia uwagi klienta przez możliwość dodania grafiki. Jak to zrobić? Wejdź na stronę WOOBOX. Zaloguj się danymi z Facebooka (możesz zostać poproszony o możliwość zarządzania stronami przez aplikację). Wybierz stronę, do której chcesz przypisać nową zakładkę, następnie z menu u góry kliknij „Static Tabs”.
Następnie wybierz „HTML FANGATE TABS” i przejdź do modyfikowania swojej zakładki.
Możliwe opcje:
Wybierz „Image” i dodaj zdjęcie (select image), które będzie miniaturą menu. Waga zdjęcia nie może przekroczyć 400kb, a wielkość 810px/1200px. Pod zdjęciem wpisz odnośnik do strony, na której znajduje się karta dań. Zapisz (save settings). Gotowe! Po lewej stronie znajduje się opcja „Manage”, dzięki której możesz zarządzać zakładką. „Tab settings” pozwala na zmianę wyświetlanej miniatury albo nazwy. W zakładce „Stats” możesz dodatkowo zobaczyć statystyki kliknięć w menu z poziomu Facebooka. To bardzo cenna informacja!
Tej aplikacji możesz użyć również do dodania innych zakładek np. Instagrama, You Tube albo do stworzenia aplikacji konkursowej.
Płatna i najbardziej profesjonalna forma pokazania swojego menu. Wiele firm oferuje możliwość zakupu specjalnych aplikacji, które prezentują kartę z poziomu strony głównej w graficzny, często również interaktywny i przyjemny wizualnie sposób.